Αρχικά υπολογίζουμε την θέση του καβαλάρη ώστε ο τελευταίος μπερντές να δίνει την ίδια νότα με την ανοικτή χορδή.
Τοποθετούμε λοιπόν τον τελευταίο μπερντέ να "αγγίζει" το σκάφος' θα πρέπει να δίνει νότα λα όπως και η ανοικτή χορδή και θα πρέπει η απόσταση μέχρι τον καβαλάρη να είναι περίπου το 1/4 χορδής. Έτσι βρίσκουμε την θέση του καβαλάρη.
Ελέγχουμε καλύτερα με το αυτί παρά με το κουρδιστήρι ώστε ο μπερντές να ακούγεται όπως ο αρμονικός που είναι εκεί ακουμπώντας ελαφρά την χορδή ή όπως και ο αρμονικός που είναι στο μέσο της χορδής και δίνει πάλι λα.
Τώρα έχουμε λοιπόν τον τελευταίο 65ο μπερντέ και την θέση του καβαλάρη.
---------
Μετά τοποθετούμε τον μπερντέ στο μέσο της χορδής ώστε να ακούγεται πάλι όπως οι δυο άλλοι αρμονικοί νότα λα 440hz (ή το μισο ή το διπλάσιο όπως και για τα υπόλοιπα hz που αναφέρονται).
Μετά τοποθετούμε τους μπερντέδες στα 1/3 και 2/3 της χορδής και ακούμε ο μπερντές να δίνει το ίδιο μι με τον αρμονικό και όχι με το κουρδιστήρι. Νότα μι 660 hz (περίπου 2 cents πάνω από το μι της κιθάρας.)
Μετά τοποθετούμε τον μπερντέ στο 1/9 της χορδής ακριβώς κάτω από όπου ακούγεται ο 9ος αρμονικός που δίνει νότα ΣΙ 495hz (περίπου 4 cent πάνω από ότι λέει το κουρδιστήρι της κιθάρας).
Αν θέλουμε μπορούμε να τοποθετήσουμε ακόμα τον μπερντέ κάτω από τον 5ο αρμονικό στο 1/5 της χορδής που δίνει νότα ντο # 550 hz και είναι ο 11ος μπερντές (ακούγεται πιο εύκολα από τον μπερντέ του σι). Αυτός είναι ο 11ος μπερντές και αντιστοιχεί στο 17 κόμμα από τα 53 της οκτάβας (15 περίπου cents κάτω από το ντο# της κιθάρας).
--------------
Μέχρι στιγμής έχουμε τοποθετήσει τους εξής μπερντέδες από τους 65
6ο, 11ο, 20ο, 35ο, 49ο και τον 65ο τον τελευταίο με τον οποίο ξεκινήσαμε. Τον 11ο μπερντέ τον δένουμε με 5 βόλτες ενώ τους άλλους με έξη διότι ανήκουν στην κύρια κλίμακα και πρέπει να ξεχωρίζουν.
--------------
Έχοντας λοιπόν 6 μπερντέδες απλωμένους σε όλο το μήκος της ταστιέρας ελέγχουμε αν οι αποστάσεις αντιστοιχούν στα μήκη από τους πίνακες.
Αν καταλάβουμε ότι πρέπει να διορθώνουμε με κάποιο τρόπο το κάνουμε από εδώ και πέρα για κάθε μπερντέ που τοποθετούμε μόνο μετρώντας.
-----------
Αν παρατηρήσουμε την ταστιέρα ενός ταμπούρ βλέπουμε τους μπερντέδες αλλού πιο πυκνούς. Εκεί τοποθετούμε πρώτα τους ακραίους και μετά μοιράζουμε τους άλλους ανάμεσα σχεδόν ίσα.
Μπορούμε να φτιάξουμε πρώτα την κύρια κλιμακα με μπερντέδες από 6 γυρίσματα της πετονιάς και τους υπόλοιπους μετά από 5 γυρίσματα.
-----------
Ακολουθούν τα cents για όλους τους μπερντέδες με έμφαση στους 35 που οριακά χρησιμοποιούνται βάση των πινάκων (Necdet Yasar).
Προσπαθώντας να τοποθετήσουμε μπερντέδες για την κύρια κλίμακα το κουρδιστήρι (μετά τους 6 πρώτους), βλέπουμε ότι πρέπει να διορθώνουμε κατά 2 ή 4 ή 6 ή 8 κτλ cents τις βασικές νότες λα σι ντο ρε μι φα# σολ
Όταν πχ το φα# (Puselik) λέει στον πίνακα 905,66 cent σημαίνει ότι πρέπει να κουρδίσουμε 6 περίπου cents πάνω από το συγκερασμένο ευρωπαικό φα #.
Τα ευρωπαικά cents της κλίμακας είναι 200 400 500 700 900 1000 1200 // 1400 1600 1700 1900 2100 2200 2400. Νοτες λα σι ντο ρε μι φα# σολ λα // σι ντο ρε μι φα# σολ λα. Μπερντέδες 6, 7, 14, 20, 26, 28, 35, // 41, 42,49, 53, 58, 60, 65.